El programa de formació en coeducació té continuïtat si et ve de gust sumar-te i vols més informació escriu-nos feteforma1@catalunya.ugt.org
dimecres, 25 d’abril del 2012
Lectura de conclusions II jornades de Coeducació
Etiquetes de comentaris:
conclusions,
conclusions II,
luz martínez ten,
Maria Dolors Renau,
videosII
Conclusions II Jornades de Coeducació
1.- En primer lloc volem expressar la nostra convicció en què el ple desenvolupament de les persones requereix de la coeducació en un marc general de l'escola mixta.
2.- La coeducació entesa com a aprenentatge d'igualtat que desenvolupa relacions basades en la llibertat, l'autonomia, el respecte i la resolució de conflictes, i la prevenció de violència de gènere és una eina fonamental per a la formació de ciutadans i ciutadanes compromesos amb la construcció d'una societat de pau, justícia i igualtat.
3.- En aquests moments, en el qual la crisi econòmica s'està utilitzant com a excusa, per imposar retallades en drets fonamentals i la fallida de l'estat de benestar, és necessari recordar, les propostes educatives que han tingut el seu lloc i el seu nom en la història, i que han funcionat com a instruments de llibertat i creixement per a dones i homes.
4.- En el marc actual, més que mai, és fonamental que l'escola ensenyi a cooperar, en comptes de competir, a reconèixer el valor de la diversitat contra un únic model d'èxit, a defensar els drets i el benestar de totes les persones, col·laborant en la construcció del ben comú.
5.- Per a això, hem de deconstruir les identitats de gènere que ens vénen imposades com a mandats naturals, de manera que atribueixen uns rols tendents a la submissió a les dones i als homes, uns rols tendents al domini i control.
6.- Constatem que tant educadores com educadors, estem treballant en un important moviment que qüestiona els patrons del sexisme, des de la investigació, la innovació i el desenvolupament d'experiències i pràctiques coeducativas.
7.- És necessari seguir investigant i innovant per al desenvolupament de processos coeducatius que ajudin a la construcció de relacions d'igualtat. En aquesta línia, el foment de l'amistat, constitueix una eina important per al desenvolupament de relacions empàtiques, respectuoses i solidàries.
8.- En les relacions afectives que s'expressen en l'adolescència i preadolescencia es reviu amb força els estereotips que han prevalgut en l'educació. Són moments de vulnerabilitat, transformació i risc que resituen les identitats i relacions de gènere entre els sexes que poden ser modificades a través de formes educatives que ofereixen nous marcs de relació.
9.- En aquests moments en els quals es qüestiona i menysvalora el valor d'una educació pública, així com la labor i els drets de les treballadors i treballadores de l'ensenyament, volem denunciar que s'està posant en perill un servei essencial per a la formació integral i ciutadana, al llarg de la vida, que de no contenir-se, tindrà conseqüències desastroses per al desenvolupament del conjunt de la societat.
Les retallades en educació i el model neoliberal que s'està imposant, basat en la competitivitat, l'individualisme, és contraproduent per a la sortida de la crisi i provocarà la ruptura de la cohesió social, diferències econòmiques, l'exclusió i marginació, l'agressivitat, el sexisme i la injustícia.
10.- Per tant, defensem amb totes les nostres forces el valor de l'educació pública en totes les etapes, com a font de llibertat, promoció humana, sostenibilitat, solidaritat, i igualtat.
Etiquetes de comentaris:
amistad,
coeducació,
conclusions,
conclusions II,
ensenyament,
escola
diumenge, 22 d’abril del 2012
Construcción de las identidades de género. Amparo Tomé
Etiquetes de comentaris:
Amparo Tomé,
coeducació,
educació emocional,
ensenyament,
escola,
estereotips,
experiències,
videosII
Crisi i Educació. Coeducació. Marina Subirats
Etiquetes de comentaris:
coeducació,
crisi,
educació,
ensenyament,
escola,
igualtat,
Marina Subirats,
societat,
videosII
dissabte, 21 d’abril del 2012
L'amor i el seu creixement en igualtat. Montserrat Moreno
Etiquetes de comentaris:
amor,
educació emocional,
Montserrat Moreno i Marimón,
sentiments,
videos,
videosII
Los conflictos en el amor. Genoveva Sastre
Etiquetes de comentaris:
adolescentes,
amor,
Genoveva Sastre,
igualdad,
videosII,
violencia de género
divendres, 20 d’abril del 2012
El valor de la amistad. Oscar Strada
Etiquetes de comentaris:
adolescentes,
amistad,
educacion emocional,
escuela,
Oscar Strada,
videosII,
violencia de género
Experiències d'intervenció en coeducació amb adolescents. Juanjo Compairé
Etiquetes de comentaris:
coeducació,
ensenyament,
escola,
experiències,
igualtat,
Juanjo Compairé,
masculinitat,
videosII
La identidad femenina en cuestión. Modelos del cuerpo y de la mente. Sara Berbel
Etiquetes de comentaris:
adolescentes,
coeducación,
cultura,
desigualdad,
escuela,
estereotipos,
genero,
igualdad,
Sara Berbel,
sociedad,
videosII,
violencia de género
dijous, 19 d’abril del 2012
Sexualitat i diferència. Rosa Ros
Etiquetes de comentaris:
adolescents,
diferència,
Rosa Ros,
videosII,
violència de génere
FETE-UGT apuesta por la igualdad... también en tiempos de crisis. Carlos López Cortiñas
Etiquetes de comentaris:
carlos lopez cortiñas,
coeducación,
crisis,
educación,
educación en valores,
educando en igualdad,
enseñanza,
fete-ugt,
igualdad
Inauguració de les II Jornades de Coeducació
Etiquetes de comentaris:
coeducació,
ensenyament,
escola,
fete-ugt catalunya,
roser font,
videosII
dimecres, 11 d’abril del 2012
II Jornades de Coeducació. Objectius
Tenim el convenciment que l’educació constitueix un dels elements més
importants per a la prevenció de la violència de gènere i el desenvolupament
d’actituds i valors d’igualtat entre homes i dones. Per això, cal abordar
l’educació de forma integral, contemplant el món de la raó juntament amb
el món de les emocions i els sentiments. Els sentiments ajuden a construir
la nostra pròpia biografia, a establir una vinculació afectiva eficaç amb el
medi i les persones que ens envolten i a acceptar o construir els valors.
Ens ajuden a ser, a pensar i a fer.
Amb aquestes Jornades, FETE-UGT, vol obrir un espai de trobada,
d’intercanvi d’experiències i coneixement de propostes en la formació en
matèria d’igualtat, perquè mitjançant la formació afectivo-sexual adaptada
als diferents nivells educatius, el nostre alumnat aprengui a reconèixer
situacions de violència i de discriminació, pugui analitzar de forma crítica
els missatges de contingut sexista i establir relacions afectives, basades
en el respecte, l’autonomia i el reconeixement mutu. En definitiva,
relacions d’igualtat.
importants per a la prevenció de la violència de gènere i el desenvolupament
d’actituds i valors d’igualtat entre homes i dones. Per això, cal abordar
l’educació de forma integral, contemplant el món de la raó juntament amb
el món de les emocions i els sentiments. Els sentiments ajuden a construir
la nostra pròpia biografia, a establir una vinculació afectiva eficaç amb el
medi i les persones que ens envolten i a acceptar o construir els valors.
Ens ajuden a ser, a pensar i a fer.
Amb aquestes Jornades, FETE-UGT, vol obrir un espai de trobada,
d’intercanvi d’experiències i coneixement de propostes en la formació en
matèria d’igualtat, perquè mitjançant la formació afectivo-sexual adaptada
als diferents nivells educatius, el nostre alumnat aprengui a reconèixer
situacions de violència i de discriminació, pugui analitzar de forma crítica
els missatges de contingut sexista i establir relacions afectives, basades
en el respecte, l’autonomia i el reconeixement mutu. En definitiva,
relacions d’igualtat.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)